Like a dream, kapitel 1

Jag satt i min nya skola, i Holmes Chapel, jag var redo för att göra matte provet som jag hade övat på i så många veckor, Tim Styles gick stelt fram till varje elev och gav dem ett häfte med massa tal.
"Your time starts now, you have an hour on you, then the time is over, okay?" vi nickade och satt lutade ner mot häftet.  Jag tog upp min penna och läste första uppgiften, 'ts.. lätt ju' tänkte jag, och skrev ner svaret, efter att ha gjort alla 40 uppgifter, kollade jag på klockan, en kvart kvar. Jag räckte upp handen och mr Styles skrev ner min tid. Jag tog upp min bok som jag höll på att läsa, jag kollade runt i klassrummet, ingen var klar än, man hörde suckar lite överallt, fler och fler började bli klara..
"STOP!" ropade Tim.
Alla la ner sin penna och tittade upp. "Now let's eat!" sa han och skyndade sig ut ur klassrummet, "come on! I'm hungry, hurry!" alla reste sig upp och plockade ihop sina saker.
Jag mötte min kompis Danielle, som var med sin pojkvän Liam.. Vi gick till matsalen tillsammans och la upp maten på våra tallrikar. Vi satte oss tillsammans med Harry, Louis, Zayn och Niall, som tur är var jag vän med alla, och de var dem "populära" på skolan, och väldigt snygga.
Efter en lång, ganska tråkig skoldag var det äntligen helg och Zayn som hade fyllt år skulle ha en stor fest ikväll.
Danielle följde med mig hem och vi gjorde oss i ordning tillsammans, vi hade vart och köpt nya klänningar för några dagar sedan. Jag hade på mig en svart, kort klänning, och Danielle hade en vit klänning med lite glitter på.
Vi ringde till Liam och Niall som skulle komma och hämta oss, dom kunde ju lika gärna vara här sålänge.
Dom kom efter 15 minuter, "Hey girls!" "Hi boys" svarade vi samtidigt.
Vi gick och satte oss i soffan och pratade lite.
När klockan stod på kvart i nio började vi gå mot Zayn's hus, efter som att det bara låg 5-10 minuter bort.
Liam fixade till sitt hår och knackade på, man hörde ett svagt ljud av musik.. "Heeey!" sa en glad Zayn, "Hey, Happy B-day" sa alla och kramade om honom, jag gav honom även en snabb puss på hans kind,
han log mot mig.
När vi klev in i det stora, ganska lyxiga huset, var det nästan fullt, och hela huset dunkade.
Vi gick fram till Louis och Harry som satt i soffan.. med massa tjejer runt sig såklart, dom var aldrig ensamma.
När dom såg att vi hade kommit reste dom sig upp och gav oss varsin kram.
Vissa tjejer gick bort när vi kom, så det fanns plats till oss, men Danielle satte sig i Liam's knä istället.
Bara efter en liten stund hade nästan alla gått upp på golvet för att dansa, det var bara jag och Zayn som satt kvar i soffan.
"So what do you think? want to dance?" frågade han och log mot mig, jag nickade och log tillbaka.
Han tog tag i min hand och drog upp mig på dansgolvet, vi dansade nästan inte tillsammans mer galet..
Efter att ha dansat en lång stund, ropade Zayn något, men det var helt omöjligt att höra, "What?" frågade jag, han ställde sig närmare mig och sa högt "Want something to drink?" Jag nickade och följde efter honom, "I dont know what this is but i think it is something with alcohol" "Okey, haha" sa jag och tog emot drickan.
Det var inte lätt att försöka dricka något, för vart man än gick var det någon som gick på mig eller råkade knuffas. "Haha, come with me" sa någon och jag vände mig om, Louis.
Han började gå upp för en trappa och jag följde efter honom.
Han gick in i ett rum och stängde dörren. Jag fick en konstig känsla i magen en kittlande känsla.
"I have the same problem as you, can't drink.." sa han och log.
Jag skrattade lite, och satte glaset vid munnen.
Louis satt på en säng och tittade på mig, "why do you look at me all the time?" frågade jag och skrattade.
Han skrattade och svarade "because you're cute" .
Plötsligt öppnades dörren och Liam och Danielle kom in, dom skrattade och kysste varandra. När dom såg att vi var inne i rummet började dom skratta ett nervöst skratt.
"Sorry.." sa Liam och satte sig jämte mig med Danielle efter sig.
Vi pratade lite med varandra, men efter en stund gick vi ner till dom andra, vi satte oss i soffan, men efter en liten stund flög Liam och Danielle upp på dans golvet. Vi satt och tittade på dom, det började spelas en lugn låt och jag och Louis tittade på varandra och log, vi reste oss upp och jag la mina händer på hans axlar och han la sina på min midja, vi dansade sakta i takt till musiken.
Jag lutade mitt huvud mot hans bröst. När låten var slut sa han "hm, you are a good dancer" och log, "you too" sa jag. 
Så den 1:a delen nu! :D vad tycker ni? kommentera så får ni nog nästa del.

Kommentarer
Postat av wilmalundgren
2012-01-23, 14:16:44

Meeerr ! :D

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: