Like a dream, kapitel 3

Innan: ``Jag började kittla honom så han började att skratta sen drog han sig närmre och kysste mig en gång till. '' I love you sweetheart! '' Sa Louis och log mot mig. Jag log tillbaka och sa '' I love you too my carrotboy! '' Båda skrattade till och kröp ner under täcket. Jag la mitt huvud på hans bröst. Jag kände att han slappnade av. Och tillslut somnade vi båda.´´

Söndagmorgonen därpå vaknade vi väldigt sent på förmiddagen. Klockan var redan halv tolv. Louis kysste mig i pannan och jag log åt honom och han log tillbaka. Louis hade redan börjat resa sig upp medan jag låg kvar och log mot honom. Han tog på sig sina rutiga pyjamas-byxor och en helt vanlig svart t-shirt, och gick sedan ut i köket. Han gjorde kaffe och en smörgås till sig, och ett glas med apelsinjuice och en smörgås med gurka på till mig. När det var färdigt ropade han: '' A very late breakfast served! '' . Jag gick upp ur sängen och tog på mig en utav Louis t-shirtar och gick sedan in till Louis som satt vid matbordet. Vi satt för det mesta dels tysta och tittade på varandra. Båda log mot varandra. När båda var färdiga började vi göra oss i ordning. '' I take a shower, honey! '' Sa Louis. Jag sa ingenting utan bara log. Medan Louis var i duschen gick jag runt i lägenheten och studerade den fina inredningen som stod på sin plats. Plötsligt kom jag och tänka på att det var söndag. En vanlig jäkligt seg söndag. Jag suckade. Då plötsligt kom Louis ut från badrummet. Det luktade parfym så det smällde om det. Han sprang hit och dit i sovrummet och letade efter massa kläder. Efter ett tag hade han hittat ett par ljus-röda chinos och en blåvit randig t-shirt.
-------------------------
'' Do you know what the most beautifulllest on the earth is? '' Frågade Louis med ett gulligt léende. Jag svarade ''No?''  '' It is you silly! '' Skrattade Louis. Jag blev glad och slog armarna runt hans hals. Han kramade mig tillbaka och pussade mig på kinden. Lite senare blev det dags för att åka till studion för att Niall, Louis, Harry, Zayn och Liam skulle spela in en bit på en ny låt. Vi gick ner i trappuppgången, ut på trottoaren och vinkade på en taxi. Vi satte oss i taxin och åkte iväg. Louis la armen runt min axel och jag lutade mitt huvud mot hans bröst. Jag hörde hur hans hjärta bultade lugnt och samsat. Och efter knappt ett ögonblick var vi framme. Vi gick ut ur taxin, och gick sedan in i studion. '' Hey, Louis and Vanessa! '' Sa Niall glatt. '' We going on UK-tour on this wednesday. But don't worry about the school. We have told your principal about a take off in one month. '' Sa Niall igen. '' Should I get to hang with you on tour? '' Undrade jag lite nervöst. '' Course you're going to, if you want ofcourse. '' Sa Niall ännu gladare. Jag svarade inte på det utan bara blev överlycklig inombords.
--------------------------
Måndag...
Jag satt i min bänk och skrev en massa på mitt matte-häfte. Sen var det dags för rast. Louis stod utanför dörren till mitt klassrum och väntade. '' Hi honey! '' Sa han lugnt. '' Hi '' Svarade jag och log. Vi gick och höll varandra i handen i den långa korridoren. Man hörde hur ganska många viskade och fnittrade åt oss. Men det brydde vi oss inte om. När det började dra sig mot lunch gick vi in i matsalen och tog lite mat. Vi gick och satte oss vid dem andra killarna och tjejerna. När alla var klara gick vi till matematiken. Ett oplanerat matteprov var nu på gång och alla i klassrummet satt knäpptysta och alla hade sin blick på pappret. Eftersom matematik var det ämnet jag var bäst i så gick matematik-provet lika bra som alltid. När tiden var ute ställde sig Mr.Styles upp och började samla in proven. Därefter var skoldagen slut. Jag gick med Louis bredvid mig hela vägen hem. Denna gången var det dags att vara hemma hos mig. Bara mamma och pappa inte var hemma. Vad pinsamt det kunde bli ifall dem var hemma. Denna gången hade jag tur. Ingen var hemma. Inte ännu i alla fall. Jag låste upp ytterdörren, båda gick in och hängde av sig jackorna. Vi gick upp i mitt rum. Satte oss på sängen och började först stirra in djupt i varandras ögon sen efter ett ögonblick snuddade våra läppar mot varandra. Det var som en dröm. Louis smekte min hals, och jag rufsade till hans hårfrisyr. '' You're so fuckin' perfect baby, I love you! '' Sa Louis lugnt. '' You are the same as '' Svarade jag och log ett stort léende.
---------------------
Tisdagen gick fort och Louis sov hos mig till Onsdagen, då vi skulle åka. Jag packade en del med kläder. Louis fick bestämma det mesta. Han valde flest kläder som var randiga. När vi var färdiga så var det dags, dags att åka på turné med killarna som jag älskade som mest, kunde knappt fatta att det var sant. Jag kände killarna som var kända över hela världen. Och nu skulle jag få hänga med dem på Europa-turné.
------------------------
Vi satt i bussen. Louis och jag kollade på en film.  Han satt och höll armarna om mig, och vi tå-flörtade med varandra under filten. Vi skulle börja med att åka till Bulgarien. Det var lång resa dit.När filmen var slut, tog vi något att äta. Sen var det dags att stanna bussen i Berlin i Tyskland. Jag gick sakta efter Louis och de andra killarna. Jag märkte hur många fans det började komma omkring oss. Dem allra flesta stirrade mig med arga blickar. Louis och dem andra märkte inte att fansen gjorde bitch-blickar mot mig, precis som om dom inte gillade att jag var med dem. Ett ögonblick senare var det ett fan som fick tag i mig. Hon började slå mig, riva mig på armarna och sist men inte minst tog hon sats och lyckades knuffa mig ner på marken. Louis och de andra killarna märkte det, och sprang fram till mig som låg ihop krupen till en sköldpadda vid asfalten och händerna nedgrävda i händerna. Louis satte sig ner drog upp mig i sin famn och frågade mig: '' What happened to you honey? Frågade han med uppspeld röstton. '' Where am I?'' Svarade jag till Louis fråga. Jag hade nog fått en chock. '' I..I.. It was a .. fan.. to. you! '' Stammade jag. '' Okay, who did this to her? '' Undrade Louis till hela folkmassan som stod runtom dem. Ingen svarade. Alla stod knäppt tysta och bara stirrade på Louis som höll mig i sin famn. '' I said WHO did this? '' Frågade han med en lite argare ton. Tillslut tappade Louis tålamodet och gick iväg med mig i famnen. Jag blev glad inom mig när jag tänkte på att han faktiskt försvarade mig. Han gick in med mig i turné-bussen igen. Han la mig i hans säng, gav mig lite juice och en kyss på pannan. '' I Got to go, we've going to have a sign.. But stay here, I will be back in one hour '' Sa Louis till mig. Jag nickade ledset och han gick. En tår föll ner för min kind. Jag snyftade, och tänkte för mig själv att han kanske hittade någon annan där, som han gillade mer än mig. Var det sant? Jag hoppades inte på det. Jag låg bara och stirrade upp i taket tills jag hörde att någon öppnade dörren. Det var Niall. Han hämtade en macka ur kylen och började sedan att äta den. Han satte sig på bordet bredvid sängen jag låg i och började prata med mig.
__________________________________________________________
Det vart 3.e delen då! Hoppas att ni verkligen tyckte om den! :)  Det tog lite tid att göra den. Men bättre än inget!



Kommentarer
Postat av piratbear
2012-01-31, 12:28:45

den var jätte bra:)

Postat av wilmalundgren
2012-01-31, 18:10:54

varför öljde inte Danielle med också med ?

Postat av sandra
2012-02-03, 18:36:47

när kommer nästa? :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: